AUTEUR
Bart Blomme
VOORBEELD
http://users.telenet.be/gvb.rumbeke/fotos0910/start_6de/verwachten_6de.htm
DOELGROEP
3de graad
LEERGEBIEDEN
Bart Blomme
VOORBEELD
http://users.telenet.be/gvb.rumbeke/fotos0910/start_6de/verwachten_6de.htm
DOELGROEP
3de graad
LEERGEBIEDEN
Kleuter
Lichamelijke opvoeding: motorische competenties - levensstijl - zelfconcept en sociaal functioneren Muzische vorming: beeld - muziek - drama - beweging - media - attitudes Nederlands: luisteren - spreken - lezen - schrijven - vaardigheden - taalbeschouwing Wereldoriëntatie: natuur - technologie - mens - maatschappij - tijd - ruimte Wiskundige initiatie: getallen - meten - ruimte
Lager onderwijs
Frans: luisteren - lezen - spreken - schrijven Lichamelijke opvoeding: motorische competenties - levensstijl - zelfconcept en sociaal functioneren Muzische vorming: beeld - muziek - drama - beweging - media - attitudes Nederlands: luisteren - spreken - lezen - schrijven - vaardigheden - taalbeschouwing Wereldoriëntatie: natuur - technologie - mens - maatschappij - tijd - ruimte Wiskunde: getallen - meten - ruimte Leren leren Sociale vaardigheden
EINDTERMEN ICT
1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te
gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
2 De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
3 De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
4 De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
5 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
6 De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie
opzoeken, verwerken en bewaren.
7 De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
8 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige
manier te communiceren.
DOELSTELLINGEN
Lln vertellen wat ze van dit schooljaar verwachten.
Lln fotograferen elkaar, zodat we van iedereen een 'pasfoto' hebben
Lln spreken hun 'verwachting' in in een audacitybestand
OMSCHRIJVING
Iedere leerling noteert wat hij/zij van dit schooljaar verwacht. Om beurt spreken ze een bestand in in het programma Audacity.
Ondertussen fotograferen ze elkaar met de schoolcamera.
Daarna volgt een koppeling op een HTML-blz van hun foto met hun ingesproken tekst.
Wie op de foto klikt hoort de stem van die leerling
DUUR
2 lesuren
SOFTWARE
Audacity
DUUR
2 lesuren
SOFTWARE
Audacity
fotobewerkingsprogramma (gimp)
HTML-kennis (dreamweaver)
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT
kan werken met audacity, fototoestel (foto's op PC plaatsen) en een websiteprogramma
LESPLAN
1. iedereen noteert persoonlijk wat hij of zij van dit schooljaar verwacht
LESPLAN
1. iedereen noteert persoonlijk wat hij of zij van dit schooljaar verwacht
2. Per 2 wordt het fototoestel gebruikt. Eén 'poseert' de andere fotografeert
3. Individueel komt men aan een PC zitten om een gesproken bestand op te nemen in audacity.
4. Foto en aud.-bestand krijgt de naam van de leerling
5. In dreamweaver komt er op een blz (met tabel) telkens de foto en daaraan de mp3.-tekst gekoppeld
6. uploaden naar het internet
EVALUATIE
Ouders en leerkracht(en) van deze klas waren verrast over wat de lln van dit schooljaar verwachten.
Op het einde van dit schooljaar luisteren we zeker nog eens naar hun verwachtingen
EVALUATIE
Ouders en leerkracht(en) van deze klas waren verrast over wat de lln van dit schooljaar verwachten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten