Monsterdialoog
AUTEUR Jacky Vandamme
VOORBEELD kan je hier downloaden
DOELGROEP 2de graad
LEERGEBIEDEN
Lager onderwijs: Muzische vorming: beeld Taal: schrijven
EINDTERMEN ICT
1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
2 De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
5 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
DOELSTELLING EN OMSCHRIJVING
Leuke oefening in de halloweenperiode. Invoegen van twee monsterfiguren en er een mini-dialoogje in tekstballonnen bijschrijven. Zie voorbeeld om het te begrijpen.
DUUR 1 lesuur
SOFTWARE tekstverwerker, map figuren halloween
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT
werken met een tekstverwerker / map met monsterfiguren klaarzetten op server of map mijn documenten.
LESPLAN
1. Invoegen van blad in word op de juiste plaats en met de juiste naam.
2. Invoegen en opmaken van monsterfiguren via invoegen uit bestand.
3. Invoegen en opmaken van de tekstballonnen (invoegen afbeelding, autovormen)
4. Om een monster met tekstballon in zijn geheel te verplaatsen wordt het gegroepeerd (shift-toets ingedrukt houden bij selecteren)
PS. Bij officeXP wordt soms automatisch een tekenkader ingevoegd als men met autovormen werkt. Dat is vervelend voor de leerlingen. Je kan dat uitschakelen door: extra / opties / algemeen / uitvinken: automatisch tekenpapier maken bij het invoegen van autovormen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten