Groeiverhaal
AUTEUR
Philip Velghe-Eddy Cappelle
TITEL
Groeiverhaal
VOORBEELD
DOELGROEP
3de graad
LEERGEBIEDEN
Lager
Nederlands: luisteren - spreken - lezen - schrijven - vaardigheden - taalbeschouwing
EINDTERMEN ICT
1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
5 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
8 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
DOELSTELLINGEN
Schrijven van een groeiverhaal.
OMSCHRIJVING
Schrijven van een groeiverhaal, het verhaal kan grappig zijn of moet over een bepaald onderwerp handelen.
DUUR
1 a 2 lestijden
SOFTWARE
Gebruik van e-mail adres
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT
Versturen van e-mail met bijlage
LESPLAN
-
De lkr stuurt naar ll1 een beginnend verhaal.(Word document)
-
De ontvangende ll moet hierop een vervolg breien.
-
Hij slaat zijn werk op in zijn eigen mapje.
-
Hij verstuurt zijn werk met bijlage naar ll2, enz…..
-
Als slot komt het verhaal terug bij de lkr.
-
Het verhaal komt in de klas en kan worden besproken.
EVALUATIE
LLn beschikken op de server els over een eigen mapje waarin ze hun werk telkens kunnen bewaren.
Het verhaal kan bvb gepubliceerd worden op de klas blog.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten