Determineren van bladeren
AUTEUR :Cappelle Eddy
TITEL : Determinatie van bladeren
VOORBEELD : http://www.koentimmers.be/determinatie/
DOELGROEP :2 de graad
LEERGEBIEDEN
Lager
Wereldoriëntatie: natuur
EINDTERMEN ICT
1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
2 De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
3 De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
4 De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving.
5 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
6 De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
7 De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
8 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
DOELSTELLINGEN :
Bladeren van bomen determineren met online hulpmiddelen
OMSCHRIJVING :
DUUR : 2 lestijden
SOFTWARE : Internet verbinding
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT :
LESPLAN :
-
De kinderen verzamelen afgevallen bladeren ( herfstperiode)
-
Samen met de klas determineren we enkele bladeren ( beamer)
-
Klas in groepen indelen en kinderen determineren zelf aantal bladeren.
-
Lln maken in Word een kenmerkenblad van gevonden bladeren.
-
Zo ontstaat een klas-herbarium
EVALUATIE :
Na de determinatie gaan wij in onze schooltuin(Klein Seminarie) op zoek naar de bomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten