Heksenmenu
AUTEUR Jacky Vandamme
VOORBEELD kan je hier downloaden
DOELGROEP 2de graad
LEERGEBIEDEN
Lager onderwijs: Nederlands: schrijven
EINDTERMEN ICT
1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
2 De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
5 De leerlingen kunnen ICT gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
DOELSTELLING EN OMSCHRIJVING
Een heksenmenu maken in een tekstverwerker. Daarbij wordt gebruik gemaakt opmaak van getypte zinnen, het invoegen en opmaken van figuren, het invoegen vaneen titel met word-art.
DUUR 1 lesuur
SOFTWARE tekstverwerker
VOORKENNIS VAN DE LEERKRACHT werken met een tekstverwerker
LESPLAN
1. Invoegen blad in word op de juiste plaats en met de juiste naam.
2. typen van een heksenmenu. De lln. zoeken een soep, voorgerecht, hoofdschotel en nagerecht.
3. Opmaak van de zinnen: selecteren tekst, veranderen lettertype, kleur, lettergrootte, centreren. De titels (soep, enz… ) krijgen een andere opmaak dat de ingevulde zinnen.
4. Invoegen van een titel met word-art.
5. Invoegen en opmaken van enkele figuren (invoegen, afbeelding, illustratie). Daarbij leren de lln. hoe ze een passend prentje (heksen) kunnen opzoeken en invoegen.
6. Alles nog eens schikken bij verkleinde schermweergave.
1 opmerking:
omg als ge ni weet wa da betekend zal ik het zeegge o my god. wat een saai gedoe kunt ge ni iets beters verzinnen
Een reactie posten